Ezt várd 2020 karácsonyi időszakától
<span class="bsf-rt-reading-time"><span class="bsf-rt-display-label" prefix="Olvasási idő körülbelül"></span> <span class="bsf-rt-display-time" reading_time="7"></span> <span class="bsf-rt-display-postfix" postfix="perc"></span></span><!-- .bsf-rt-reading-time -->

Ezt várd 2020 karácsonyi időszakától

Túl vagyunk a Black Friday időszakon és elkezdtünk ráfordulni a karácsonyi pörgésre, ezért most összeszedtünk néhány olyan tanulságot, ami az év végi csúcs előtt mindenki számára hasznos lehet. Az idei év sok szempontból egyedülálló és kiszámíthatatlan volt, ez pedig a Black Friday akciókon is megmutatkozott. A koronavírus következtében az online vásárlások aránya emelkedett, a novemberi időszak pedig úgy is rekordokat hozott, hogy az emberek már szkeptikusak a gigantikusnak nevezett akciókkal.

Tekintve a jelenlegi egészségügyi helyzetet, a vásárlók továbbra is jelentős időt töltenek otthon, felértékelődnek a családdal tölthető idők, az emberek ajándékozó kedve is növekszik. Az emberek vágynak arra, hogy az idei karácsony a leginkább tudjon hasonlítani a megszokottakra, mindenki epekedve várja a „Ho-Ho-Ho” hangulatot és, hogy kicsit elfeledhesse az egész éves történéseket legalább néhány napra.

2020 hozománya, elképesztő növekedések

Az, hogy az emberek nem mennek a megszokott helyekre, nem jelenti azt, hogy a pénzüket sem költik el. Ezt a mondatot alátámasztja az is, hogy a Dynata piaci elemző cég által megkérdezett 1000 felnőtt közül a saját terveik szerint a 62%-uk intézi a teljes karácsonyi bevásárlást online idén.

Ezidáig az évben az e-kereskedelmi szektor eredményei 44,4%-os növekedést mutatnak a tavalyi év azonos időszakához képest. Ez a növekedés erős összefüggésben van a vásárlói szokások megváltozásával, a házhozszállítás és online rendelés személyes átvételének emelkedésével. Még a – remek alkalmazkodó képességet mutató – kis cégek is elindították az online vásárlási lehetőséget platformjaikon, így pedig remek eredményeket voltak képesek elérni.

Ezek a trendek azt vetítik előre, hogy a karácsonyi időszak is rekordokat fog dönteni. Ez a „rekordkísérlet” az alapján is predesztinálható, hogy az emberek kevesebb offline reklámmal találkoztak az elmúlt időszakban, hiszen a korábbi évekhez képest jelentősen kevesebbet tartózkodtak olyan helyen, ahol ezek a hirdetéstechnikák elérhetik őket, így a reklámokkal szembeni befogadóképességük jóval magasabb.

2020 karácsony online vásárlás
forrás: https://bit.ly/37efsBn

Az amerikai Deloitte készített egy elemzést, amelyben az USA e-kereskedelmi piacán zajló történéseket vizsgálták. A tavalyi évhez mérve az emelkedés megközelítőleg 14,7%, amely 182 milliárd dollárról 196 milliárdra történő emelkedést jelentett. Az elemzőcég publikációja szerint a 2021-es ünnepi időszakra várható e-kereskedelmi bevétel-növekedés 25% és 35% között várható az idei évhez viszonyítva.

Tehát, ideje nagylevegőt venni és felkészülni!

Az utóbbi években megjelent elképesztő hype ellenére nem a Black Friday és a Cyber Monday az e-kereskedem éves teteje, amire a kereskedőknek célozniuk kell.

Miért?

Mert bár ez a legforgalmasabb hétvége az évben, de December beköszöntével elstartol az üzleti szempontból az év legforgalmasabb hónapja! Ezt pedig az alábbi két, a Statista által publikált diagram is alátámasztja. Az elsőn az USA-ban a Black Friday hétvégéjén történő költés látható, millió dollárban mérve:

forrás: https://bit.ly/37eB5S1

Mert bár azt mondhatnánk, hogy a hónap többi része „business-as-usual” – vagyis semmi különleges nem történik -, amint az extrém hétvége lemegy, a karácsonyi vásárlási láz elönti a tömegeket, akik pedig felpörgetik az évet bevétel szempontból. December a konzisztens vásárlások hava, évről-évre. Mert bár az egy hétvégén produkált kiugró mennyiségű és értékű vásárlásszám szexi az elemzésekben, az alábbi ábra is bemutatja, hogy az év utolsó hónapja az igazi, legyőzhetetlen bajnok, ha profitnövelés a célunk. Ezen az ábrán pedig az éves bevétel eloszlása látható:

elképesztő növekedés december
forrás: https://bit.ly/37eB5S1

A már bemutatott elemzésekből az olvasható ki, hogy az online vásárlások egyre nagyobb hányada történik meg mobiltelefonokról. Ezért pedig, ahogy korábbi cikkünkben is kifejtettük, a mobilkészülékre való optimalizálás elengedhetetlen minden webáruháznak. Ez a befektetés a jövőben többszörös megtérüléssel kecsegtet mindenki számára, aki a technika nyújtotta lehetőséget ki is tudja használni. Ehhez a következőkre érdemes figyelni:

  • Reszponzív design
  • Felhasználóbarát vásárlási folyamat
  • Segítőkész ügyfélszolgálat, segítségnyújtás
  • Személyre szabott ajánlatok kialakítása

A felhasználók előnyben részesítik a személyre szóló ajánlatokat, az ő egyedi preferenciáikra szabott ajánlásokat. Ezektől érzik magukat különlegesnek, így pedig a vásárlási kedvük is magasabb. A Redpointnak készült elemzésből kiderül, hogy a megkérdezett felhasználók személyre szabott ajánlásokat várnak a reklámoktól. Szerintük az online hirdetések legnegatívabb jelensége, mikor olyan terméket/szolgáltatást jelenítenek meg nekik, amely számukra vagy abszolút nem releváns – ezt a megkérdezettek 33%-a jelölte meg nagyon frusztrálónak -, vagy már esetlegesen megvásárolták azt (34%). Ezeknek a megkérdezetteknek a közel fele (49%) mondta azt, hogy az ünnepi szezon közeledtével nagyobb eséllyel vásárol attól az üzlettől, aki személyre szabott ajánlatot küld neki.

A megértett vásárló lesz lojális vásárló.

Egy dolog tudni a vásárló preferenciáit, másik dolog ismerni is a vásárlót. Minden emberbe kódolva van, hogy vágyik arra, hogy megértsék őt, hogy megértve legyen. Lehet szó itt párkapcsolatról, vagy akár egy vásárlási folyamatról is. A fenti elemzések mindegyike azt mutatja, hogy amennyiben a kereskedők megfelelően építenek a vevőikről tárolt és szerzett adatokra, a vásárlói lojalitás és a kosárérték is érezhető emelkedést produkál. A vásárlók árérzékenysége rögtön csökken, ahogy a pénzköltés lehetőségéhez pozitív érzelem párosul.

Elképesztő nyomás az ellátási láncon

Az eddig taglalt információk alapján az egyes üzletek ellátási lánca elképesztő nyomás elé néz, nem csak a következő egy hónapban, de az elkövetkező évek egészében is, hiszen az eddigieknél jóval magasabb megrendelésszámot kell teljesíteniük. A Forrester riportja kiemeli, hogy: „ahogy az online vásárlások soha nem látott szintre érnek, a kereskedőknek feszegetni kell a saját határaikat, hiszen az e-kereskedelmi logisztikai költségek emelkedni fognak. Azáltal pedig, hogy ez a trend a következő öt-hat évben biztosan folytatódni fog, mindenkinek meg kell találnia a teljesítőképességének optimális maximumát.”

Szóval minek is vagyunk szemtanúi?

Végszóként megállapíthatjuk, hogy az idei karácsony mindenképpen rendhagyó lesz. Ez vonatkozik az emberek ünneplési módjára és a vásárlási folyamataira is. Az új helyzet minden élelmes üzletnek új lehetőséget hoz. Azt pedig Darwin óta tudjuk, hogy nem a legerősebb egyed, vagy a legnagyobb él túl, hanem az, amelyik a legjobban tud alkalmazkodni. Az alkalmazkodásnak része esetünkben az, hogy a bizniszek:

  • Mobiltelefonra optimalizálnak
  • Személyre szabott ajánlatokat készítenek
  • Felkészülnek a tartós logisztikai kihívásokra

Amennyiben ezeket valaki biztosítani tudja, úgy remek időszak elé is nézhet. Természetesen a kép ennél jóval összetettebb, de a fentiek elengedhetetlenek a sikerhez.

Amennyiben tetszett ez a cikk és nem akar lemaradni további minőségi tartalmakról, úgy iratkozzon fel hírlevelünkre. Egy hírlevél, ami tényleg csak a fontos dolgokról szól és nem másról.

Van véleménye a témáról? Kiváncsiak vagyunk rá, ossza meg velünk a Facebookon!