Miért van szükség marketingre és marketingesre?
<span class="bsf-rt-reading-time"><span class="bsf-rt-display-label" prefix="Olvasási idő körülbelül"></span> <span class="bsf-rt-display-time" reading_time="5"></span> <span class="bsf-rt-display-postfix" postfix="perc"></span></span><!-- .bsf-rt-reading-time -->

Miért van szükség marketingre és marketingesre?

Nehéznek és komplikáltnak tűnik a marketing világa? Engedd meg, hogy helyére tegyük a fogalmakat a fejedben!

Egy cégen belül többek között van HR-es, pénzügyes, ügyvezető, marketinges.. Azonban mindig is nagy kérdést jelentett Neked, kedves olvasó, hogy miért olyan fontos a marketinges a csapatban, miért van olyan nagy hangsúly fektetve a marketingre, mint eszközre? Miért ne tudná ellátni bárki más a marketinges feladatát?

Lássuk hát mit tud ez a szakma, ezzel együtt pedig bevezetünk Téged is a marketing világába!

Először is érdemes leszögezni, hogy a marketing nem reklám. Nem ad el, nem lesz közvetlen csörgő pénz belőle. Nem személyes, nem mindig fizetett eszköz. Azonban a marketing nem más, mint pszichológia és számtan. Mit jelent mindez?

Ugyan szükség van a termék/szolgáltatás reklámozására, de ez nem csak a reklámfilm leforgatását, vagy egy újságban történő reklám megjelenést takar. A marketing közvetetten ad el. Ennek csak egy része a reklámozás.

A marketing pszichológia, hiszen ismernünk kell az embereket, akiknek el szeretnénk adni a termékünket/szolgáltatásunkat. Tudnunk kell, hogy mivel lehet őket a legjobban megfogni, megszólítani és cselekvésre ösztönözni. Ugyanakkor a számtan is elengedhetetlen ezen a téren, hiszen a reklámozások utáni helyzeteket is mérni kell: az összes statisztikát, mely befolyik különböző belső, vagy külső forrásokból, azt nem csak le kell olvasni, de következtetéseket is le kell tudni vonni. Így ezt a két dolgot szokták szakmán belül kiemelni a “marketinges” szó említése kapcsán. 

Röviden, tömören

Legjobban a McCarthy-féle marketingmix foglalja össze, hogy miből áll valójában a marketing: árpolitika, értékesítés helye, marketingkommunikáció, termékpolitika.

Milyen terméket adunk el, hol, hogyan, mennyiért? Fontos a versenyhelyzet-ismerete, hogyan reklámozzuk. A marketingkommunikáción belül pedig a személyes eladás, közönségkapcsolatok, eladásösztönzés és a reklám foglal helyet.

Mostmár láthatjuk, hogy mennyire komplex képről is van szó valójában. Ezen belül pedig a marketinges az, aki a csapatban képben van a trendekkel, a versenyszitációval, Ő a kreatív elme a csapatban. Ezért nem, vagy csak nehezen tudná bárki, más szakmán belül tevékenykedő helyettesíteni az Ő szerepét.

Az olyan alapelvek betartása, minthogy, “ne a legjobbak legyünk, hanem az elsők a piacon” ezeket például egy pénzügyes a napi rutin munkája mellett nehezen tudná tartani, a kreatív feladatok ellátásól pedig nem is beszélve, hiszen a nem feltétlen tanulható készség elsajátításáról van szó. Fejlődni lehet benne, azonban kreatívnak születni kell.

Akit jobban érdekel a marketinggel kapcsolatos témák világa, annak javasoljuk a könnyed szöveggel és humoros tartalommal ellátott JPÉ marketing című könyvet, melyet Papp-Váry Árpád, az ország márkadoktora írt meg.

Érdekességképpen összegyűjtöttünk néhány kreatív marketinges feladatot, amivel talán közelebb érezhetitek a témát az által, hogy Ti is belebújhattok egy marketinges bőrébe!

Három feladatot gyűjtöttünk össze: Szánj néhány percet az ötletelésre! 

  1. Adj el egy tollat fél percben! Ugye, hogy nem is olyan egyszerű feladat?

A Wall Street Farkasa című filmben láthattunk, hogy hogyan oldja meg Brad ezt a számára roppant egyszerű feladatot.

2. Találj ki egy TV-s reklámot, ami a korpásodó hajra helyezi a fókuszt! Hogyan jelenítenéd meg ezt képileg?

Megoldás:

A Crisan márka a reklámban két megoldást is mutatott: vagy hordj fehér ruhákat a korpák ellen, vagy használj Crisan sampont!

3. Hogyan reklámoznál női parfümöt, ha telített a piac (sok a márka, sok az eladni kíváni termék) és a cél az, hogy ki kell tűnni a tömegből?

A Wallis márka a következőképpen oldotta meg a feladatot:

Férfiak elcsábítása magas fokon, s szemléletes módon. Úgy gondoljuk, hogy a képek magukért beszélnek.

Mennyire győztek meg téged a fent látottak? 

Mindenki eldönheti, hogy Ő képes és hajlandó marketingesként is funkcionálni a saját vállalkozásán belül, vagy inkább egy profira bízza azt. A marketing egy mély és annál érdekesebb világ, mint ahogy az tűnhet kívülről. 

Aki úgy érzi, hogy szeretne hasonló kreatív és összetett tartalmakat az oldalára, az keressen minket bátran!

Amennyiben tetszett ez a cikk és nem akar lemaradni további minőségi tartalmakról, úgy iratkozzon fel hírlevelünkre. Egy hírlevél, ami tényleg csak a fontos dolgokról szól és nem másról.

Van véleménye a témáról? Kiváncsiak vagyunk rá, ossza meg velünk a Facebookon!