Arculat- és designtervezés

Mi a márkaidentitás és miért fontos?

A modern piacon, ahol az online kiskereskedők és a hagyományos üzletek egyaránt versenyeznek a vásárlókért, a sikeres márka megteremtése érdekében fontos a megkülönböztetés. Ez azt jelenti, hogy a márkaidentitás, a márka személyisége és az ezt a személyiséget kifejező vizuális nyelvezet fontosabb, mint valaha. A márka következetes megjelenése 23 százalékkal növelheti a bevételt, ezért minden egyes kommunikációnak harmonikusan kell működnie az elismertség megteremtése érdekében. 

Akár új márkát hozol létre, akár jelenlegi céged márka átdolgozását fejezed be, ha átgondolod a márkairányelveket, az segít abban, hogy arculatod következetes maradjon a nyomtatott, internetes és mobil csatornákon. A logótervezésnek, a színpalettának és a névjegykártyákon, weboldalakon, csomagolásokon és feliratokon használt betűtípusoknak minden ügyfélkapcsolati ponton összhangban kell lenniük. Minél egységesebb és következetesebb a márkaidentitása, annál tartósabb, felismerhetőbb és jövedelmezőbb lesz a márka arculatod.

Határozd meg világos pozíciódat és céljaidat velünk

Az erős márkaidentitás kialakításának első lépése az alapvető cél és pozíció meghatározása. Miért létezik a céged? Üljünk le, és határozzuk meg, hogy mi a konkrét céod cégként, vállalkozóként és hogyan nyújt a terméked vagy szolgáltatásod egyedi előnyt a jelenlegi és potenciális vásárlók számára. A célközönség meghatározásához piackutatást végzünk, hogy megértsük, kiket szolgál ki a vállalkozásod.

Íme néhány fontos dolog, amelyet a márkastratégia kialakítása során meg kell szilárdítanunk:

Értékjavaslat: Miért a te vállalkozásodhoz fordulnának az ügyfelek egy versenytárs helyett? 

Alapértékek: Milyen értékeket vall a vállalkozásod? Mit használsz erkölcsi iránytűként?

Márka hangja: Hogyan szól a vállalkozás a világhoz és hogyan fejezi ki magát? Segíthet, ha vállalkozásodat egy személyiség típushoz hasonlíod.

A márkaidentitás elemei: Nevek, szlogenek és logók.

Mi van a névben? Minden. Ha még nincs márkaneved vagy szlogened, az identitás kialakításának következő lépése ezek megalkotása. Akár új vállalkozást építesz, akár megváltoztatod a cég nevét, ne siesd ezt a folyamatot. Márkádnak csak másodpercek állnak rendelkezésére, hogy benyomást keltsen, ezért győződj meg róla, hogy az olyan kulcsfontosságú szempontok, mint a név, a logó és a szlogen – és a hozzájuk kapcsolódó színválasztás – együttesen működnek, hogy az ügyfelek pontos véleményt alkothassanak.

Hasznosak lehetnek a közös brainstormingok, ahol gyorsan jegyzetelhetsz tőlünk ötleteket. 

Márkanév: Márkanevének emlékezetesnek, könnyen betűzhetőnek és olvashatónak kell lennie, és olyannak, amelyről biztos benne, hogy kiállja az idő próbáját.

Szlogen: A szlogened legyen az első dolog, amire az emberek emlékezni fognak a vállalatáról. Mi az a gyors, frappáns módszer, amellyel a márka hangján közölheted értékeidet?

Kössük össze az egészet a logó tervezéssel.

Miután céljaid és neved világosan meghatározásra került, csapatunk nekiláthat a logótervezésnek, hogy megteremtsük márkád ikonikus megjelenítését. Törekedünk arra, hogy logód egyszerű, mégis egyedi legyen, és összhangban legyen márkaidentitásoddal.

A színpaletta és a betűtípusok kiválasztása.

Színpaletta.

Egy jól megválasztott szín márkádat illetően az előnyödre válik. Nem kell a színelmélet szakértőjének lenni ahhoz, hogy meghatározzuk, milyen árnyalatok működnek együtt, hogy segítsenek közvetíteni a márka személyiségét. Kezdjük az iparágában működő márkák tanulmányozásával. Megpróbálunk egyensúlyt találni az iparágára jellemző árnyalatok kiválasztása és a teljesen egyedi színpaletta megtalálása között.

Betűtípusok

Az egyedi tipográfia vagy a gondosan kiválasztott betűtípus a teljes márkaidentitás szerves részét képezi. Emellett fontos befejező elemet adhat a logónak. Valójában sok logó egyszerűen csak jól sikerült egyedi tipográfia. Bárhol is használod, márkádnak olyan betűtípusra van szüksége, amely az ügyfél- vagy vásárlói köréhez szól. 

Identitás beiktatása

Miután közös erővel megalkottuk márka identitásodat, alapvető fontosságú, hogy az ügyfélkommunikációban is biztosítsuk ennek az identitásnak a következetességét. Arculati elemekkel ellátott nyomdai termékeket, és online tartalmakat gyártunk neked.