Jelenleg csak a Facebookon több mint 3 millió vállalkozás hirdet aktívan. Ezek a számok elég ijesztőek, ha a közösségi oldalakon próbál versenyezni a láthatóságért.
De világosan mutatja, hogy a Facebook marketing mennyire fontossá vált napjainkban a vállalkozások számára – nem is beszélve a többi népszerű közösségi platformról, amelyek mindegyike több millió (vagy milliárd) felhasználóval büszkélkedhet.
A közösségi média menedzsmentet korábban leginkább a gyakornokok feladata volt, és csak organikus tartalmakat kellett közzétenniük ahhoz, hogy bármilyen hasznot húzhassanak a különböző közösségi médiaplatformokból.
Ma azonban egy új közösségi médiatérrel kell szembenézni.
Íme csak néhány fontosabb változás, amelyet idén tapasztalhattunk:
- A Facebook bevezetett egy algoritmus frissítést, amely Mark Zuckerberg szerint elnyomja a márkák tartalmát a hírfolyamban.
- A Twitter bejelentette, hogy többé nem engedi meg, hogy ugyanazt a tartalmat több fiókban is közzétegyék.
Ahhoz, hogy naprakészek maradjunk ezekkel a változásokkal kapcsolatban, a témában jártas szakértőnek éles szemmel kell járnia, hogy a márkák, amelyeknek dolgoznak, továbbra is sikeresek legyenek a közösségi média platformokon.
Szerencsés, ha egy meglévő alkalmazott, aki esetleg más feladatokon dolgozik a vállalaton belül, hozzájárul a közösségi médiával kapcsolatos erőfeszítésekhez. Azonban sokkal jobban jár, ha kiszervezi közösségi média tevékenységeit. Szakemberekként segíthetünk a közösségi média kampányok kezelésében, karbantartásában és végrehajtásában, teszünk arról, hogy rendszeresen megjelenjen a közösségi médiában márkájának erősítése szempontjából, és jobb megtérülést biztosítunk a kiadások és befektetések tekintetében.
Íme az a néhány legfontosabb ok, amiért szüksége van a profi szintű közösségi média menedzsmentre:
Az online közösségi tér mindig változik
Közösségi média menedzserként nyomon követjük az algoritmusok változásait és a platformokon belüli új trendeket, de a stratégiát és a tartalmat is a legújabb frissítések alapján alakítjuk ki.
Emellett nyitottak vagyunk az új platformok tekintetében, és mérlegeljük, hogy milyen stratégiákat kell azonnal befizetni ahhoz, hogy sikeres legyen ezeken az új platformokon.
Vegyük például a TikTokot. 2020 októberében a TikTok világszerte meghaladta a 2 milliárd mobilos letöltést, így nyugodtan kijelenthetjük, hogy a márkájának ott kell lennie, mert biztosíthatjuk, hogy a versenytársai is ott vannak.
Növekvő közönség, rajongói tábor és lojális ügyfelek
A közösségi média közönségének növelése lényegében egy megafon a digitális térben.
Egy 2020 szeptemberében készült tanulmány szerint a válaszadók 51%-a állította, hogy vásárlási döntéseiket a közösségi média befolyásolta, és a személyek 29%-át befolyásolta a közösségi média úgy, hogy még aznap megvesz egy terméket, amikor a közösségi médiát használja.
Gondoljon úgy a közösségi média közönségére, mint a nagykövetre, akik segítenek megosztani a márka termékeinek használatából származó előnyöket.
Ahogy a közönsége növekszik, úgy nő a márkájának hitelessége is, és a márka iránti bizalom is. Vállalkozása vagy márkája más márkákkal is szeretne partneri kapcsolatot létesíteni? Ha nagy közönséggel rendelkezik a közösségi médián belül, az javítja az Ön “utcai hitelességét” is, így több lehetőséget kínál márkája számára.
Írt egy blogbejegyzést vagy elindított egy új szolgáltatást, és szeretné, ha ez a hír elterjedne?
A nagy közönség segíthet a jó hírek terjesztésében, ami viszont nemcsak a közösségi média bázisát, hanem a leadeket és a bevételt is növelheti.
Valaki, aki 100%-ban hozzá tud járulni a márkája stratégiájához és céljaihoz, sokkal jobb eredményt fog hozni, mintha egy gyakornok véletlenszerűen posztolna tartalmakat a márkája nevében.